Youtube wil de ontwikkelingen op het gebied van virtual reality versnellen en heeft daarom Scott Broock van Jaunt benoemd tot ‘Global Virtual Reality Evangelist’. Dit heeft Broock bekend gemaakt via Twitter.
In het bericht laat hij weten dat hij dat hij enthousiast is om het team van Youtube te komen versterken als Global VR Evangelist. Youtube heeft volgens Re/Code nog niet willen reageren op de het bericht, maar uit het twitterbericht is af te leiden dat Broock verantwoordelijk zal zijn voor het overtuigen van anderen om specifiek content voor VR te maken.
Thrilled to plug in with the team @YouTube as Global #VR Evangelist, hitting fast forward on the future of immersive content. VR everywhere.
— Scott Broock (@ScottBroock) 22 januari 2016
Scott Broock werkte afgelopen twee jaar voor de virtual reality startup Jaunt en bekleedde hier een soort dezelfde functie. Hier was hij verantwoordelijk voor de deals met de makers van virtual reality-content voor muziek, film en televisie en zat bijvoorbeeld achter de samenwerking tussen Paul McCartney en Jaunt. Uit de samenwerking ontstond een app waarbij je via VR op de eerste rij en op het podium bij Paul McCartney kon staan.