Categorie: Work

HomeWork
SwiftKey Neural

Microsoft heeft een interessant bedrijf overgenomen: SwiftKey, een softwarebedrijf gespecialiseerd in het maken van slimme smartphonetoetsenborden. Volgens bronnen van Financial Times is er 250 miljoen dollar betaald voor de overname De overname was vanochtend vroeg nog een gerucht, maar is inmiddels door beide partijen bevestigd. SwiftKey is vooral bekend voor zijn Android-toetsenbord, dat later ook beschikbaar kwam …

Een pijnlijke zet binnen het internetbedrijf Yahoo: daar is recent 15 procent van het personeel ontslagen. Het gaat daarbij om maar liefst 1700 werknemers bij Yahoo, zo vertelde het bedrijf tijdens de presentatie van kwartaalcijfers. Het is slechts één van de manieren waarop Yahoo probeert om een faillissement uit de weg te gaan. Yahoo zegt …

Steeds vaker starten jongeren een eigen bedrijf. Volgens YoungStartup wordt er door media steeds vaker een beeld geschetst dat deze jongeren (onder de 29 jaar oud) meer kans hebben op succes bij het starten van een bedrijf dan oudere ondernemers. Dit terwijl de gemiddelde leeftijd waarop in Nederland een onderneming wordt gestart 36 jaar is. …

Terwijl bedrijven zoals Apple, Google en Facebook hard werken om hun personeelsbestand diverser te maken, blijkt Dropbox juist achteruit te gaan op dat vlak. Uit nieuwe cijfers over 2015 blijkt dat witte mannen een grotere meerderheid waren dan in 2014. Daar wil het cloudopslagbedrijf nu iets aan doen. Even de feiten op een rij: in …

Een baantje als beveiligingsonderzoeker kan vrij lucratief zijn, als je vaak in de code van Google duikt. In de afgelopen zes jaar heeft Google namelijk 6 miljoen dollar uitbetaald aan beveiligingsonderzoekers, die melding deden van bugs in Google's online diensten. De hoeveelheid die werd uitbetaald is in het afgelopen jaar flink toegenomen: in alleen 2015 …

Fitness selfies, chia-zaad puddinkjes, Nike+ meldingen... je ziet ze overal. Sportgigant Nike combineert de fitness trends met YouTubs celebs om vrouwelijke consumenten aan te trekken. De serie heet Margot vs Lily en begint vanaf februari met het vertonen van wekelijkse afleveringen. Elke serie bestaat uit een reeks van acht afleveringen en zal eerder toegankelijk zijn voor Nike+ …