Veel aandacht voor Big Data en Quantified Self tijdens SXSW Interactive

Vandaag is in Austin SXSW Interactive begonnen, een van de grootste jaarlijkse nieuwe media events dat meer dan 50,000 lokale en internationale bezoekers trekt. Zoals elk jaar is er weer veel aandacht voor onderwerpen als social media, gamification, online publishing & advertising, design en development, maar de meest opvallende trend in het programma lijkt de enorme aandacht voor quantified self, eHealth en big data te zijn.

Een kleine greep uit het programma de komende dagen:

* Social Health Startup Boothcamp
* Automotive Data & The Future of Driving
* Designing Habits: From Big Data to Small Changes
* Extreme GPS: Limits of Security & Precision
* Helping Aunt Ginny: Alzheimer’s, Technology & Me
* Data & Gamification: Value to the Enterprise
* Quantified Year: 365 Days of Tracking Everything
* The New Nature vs. Nurture: Big Data & Indentity
* Data, Storytelling and Breaking Through the Noise
* Digital Health Changes Everything
* Food + Tech Meetup
* Health Hacker Meetup
* Now You see Me: The Future of Ambient Location
* How Self-Tracking Geeks are Shaping the Future
* Playing with your own Big Data
* A Life Worth Living is a Life Worth Recording
* Big Data Democracy: The Rise of Analytics
* Empowering Communities with Civic Science & Data
* Digital Time Machines & The Future of Learning
* Eating to Live Online: Virtual Food & Real Life
* Infographics: The Power of Visual Storytelling
* Hey, Where’s my Robot Girlfriend?

En zo gaat de lijst nog even door. Geloof me, dit is slechts een kleine selectie uit het volledige programma aan workshops, sessies en presentaties! Het zal ons dus helaas niet lukken om álle sessies op gebied van big data, e-health, gamification, location, media, data visualisatie en self-tracking bij te wonen tijdens SXSW, maar we gaan natuurlijk wel ons best doen om jullie hier op Numrush op de hoogte te houden van de laatste trends en ontwikkelingen vanuit Austin. Hou de site de komende 5 dagen dus zeker in de gaten!

0 Reacties
Reageer