Gisteren kondigde Square een nieuwe functionaliteit aan die van digitale bonnetjes een dynamisch feedback-platform maakt; Square Feedback. Met deze nieuwe functie krijgen klanten bij het afrekenen meteen de vraag om feedback te geven op hun winkelervaring via hun digitale bon. Winkeleigenaren kunnen vervolgens direct reageren op de feedback en eventuele problemen meteen oplossen.
Winkels kunnen al gebruik maken van een creditcard-lezer en de Register-applicatie van Square. Elke keer dat een klant met een creditcard betaald via Register, krijgt de klant automatisch een elektronische bon via e-mail of sms. Met Square Feedback kunnen winkels nu ook meteen feedback krijgen via deze bon.
Met één druk op de knop kunnen klanten de vraag: “How was your experience?” beantwoorden en eventueel zelfs een gesprek starten met de verkoper. Elke keer dat een klant feedback geeft via dit systeem, krijgt de eigenaar een e-mail alert en kan direct reageren via het Square Dashboard.
Winkels kunnen op deze manier makkelijk het gesprek met de klant aangaan en hoeven niet te wachten op – vaak negatieve – recensies van klanten op externe websites. Mocht er een probleem zijn dan wordt daar sneller op ingespeeld met dit systeem waardoor winkels beter in staat zijn om een relatie op te bouwen met hun klanten. De dienst kost tien dollar per maand maar heeft ook een gratis trial-versie voor dertig dagen.