Voor elke generatie wat wils: Dick Tracy, Thunderbirds, Star Trek, The Jetsons, Michael Knight, Inspector Gadget en de Power Rangers zijn slechts een deel van de namen die we terug zien komen in de commercials die Samsung heeft gemaakt voor hun smartwatch, de Galaxy Gear.
Het punt is duidelijk: de smartwatch was altijd al de meest logische revolutie en hier is Samsung om hem te kickstarten. Het concept van de video is natuurlijk de kortste klap, iedereen die de kracht (of onzin) van een slim horloge wil overbrengen refereert naar deze voorbeelden uit de pop cultuur van toen en toener.
De commercials zullen overigens prima gaan werken en de komende periode op meerdere schermen voorbij vliegen. De vraag is echter of Samsung daar direct de winnaar van is. Zo legt TNW’s Jon Russel uit dat juist de concurrenten van de Koreaanse gigant misschien wel het grootste voordeel hebben van deze ‘bestratingswerkzaamheden’.
Overigens is een ander veelgehoorde opmerking de opvallende gelijkenis tussen onderstaande commercial en die van de eerste officiële iPhone reclame van Apple. Hoewel ik snap waar men de gelijkenis spot, geeft het me eerlijk gezegd ook een overduidelijk gevoel van spijkers op laag water zoeken. Maar: laat me vooral weten wat jij denkt, in de comments!
http://youtu.be/B3qeJKax2CU