Met nieuw algoritme voor 3D-scanner Structure Sensor kun je iedere omgeving opnemen in je game

Het bedrijf achter de meest draagbare 3D-scanner voor de iPad, Occipital, komt met een update voor hun scanners. Via Kickstarter verkocht in 2013 het bedrijf hun 3D-scanner voor de iPad en recent heeft Occipital een ander bedrijf (Lynx Laboratories) overgenomen dat ook bezig is met 3D-scanners. Het algoritme van Lynx Laboratories gaat ervoor zorgen dat de Structure Sensor een stuk nauwkeuriger wordt.

Met de Structure Sensor kun je gemakkelijk een 3D-scan maken van een omgeving door simpelweg de camera te monteren op een iPad en verschillende foto’s te maken. De camera van Occipital was al bijzonder krachtig, vooral omdat professionele 3D-scanapparatuur ontzettend duur en groot is. Maar met de algoritmes die ontwikkeld zijn door Lynx Laboratories wordt dezelfde camera een stuk nauwkeuriger, puur op basis van nieuwe software.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=62&v=Da2KGKTynOo

Voorbeeld van scans met nieuw algoritme

Volgens het bedrijf zorgen de nieuwe algoritmes ervoor dat de sensor 90 procent minder fouten maakt bij het scannen van omgevingen. Voorheen was er een foutmarge van 5 inch, (12,5 centimeter), deze is nu teruggebracht tot 0,25 inch (0,635 centimeter). Volgens Jeff Powers, CEO van Occipital, een onmisbare stap vooruit:

Het is een grote stap vooruit, vooral met oog op het idee om je hele huis te scannen. Normaliter zijn we gelimiteerd tot een object, een artefact of een persoon. Maar door deze technologie zijn we echt in staat om zoiets als een hele kamer te doen.

De scans die de Structure Sensor produceert kunnen in speciale software geïmporteerd worden. Op deze manier kun je aanpassingen doen aan een bestaand object en bijvoorbeeld uitprinten met behulp van een 3D-printer. Gameontwikkelaars kunnen op deze manier heel simpel objecten en of kamers uit de fysieke omgeving implementeren in hun games.

Het bedrijf laat weten dat in het begin van 2016 mensen aan de slag kunnen met de nieuwe software. Volgens de CEO heeft software altijd al een grote rol gespeeld in de ontwikkeling van de 3D-scanner. In vergelijking met toen het apparaat voor het eerst te koop was en nu is er veel veranderd:

Als je kijkt naar wat men oorspronkelijk kon met de Structure Sensor in vergelijking met wat nu mogelijk is, je zou niet zeggen dat het om hetzelfde apparaat zou gaan. Toen we de Structure Sensor uitbrachten en men aan de slag ging met het apparaat konden ze niet eens dingen in kleur scannen.

0 Reacties
Reageer