Hoe zorg je ervoor dat jonge mannen bloeddonor worden? Door een originele campagne te voeren met de hulp van een populaire game, ontdekte bloedbank Sanquin. Met de #MyFirstBlood-campagne worden spelers van League of Legends verleid om bloed te doneren in ruil voor een skin in de game. Met succes, vertelt Kevin Loos in deze editie van Rush Talk. Hij is vanuit marketingbureau 2Basics verantwoordelijk voor de campagne en doet nog veel meer om games en esports in te zetten als een innovatief marketingmiddel.
https://soundcloud.com/numrush/rush-talk-116-bloed-doneren-via-een-game
Meer details over #MyFirstBlood vind je op de website van Sanquin.
Wil je reageren op deze editie van Rush Talk? Dat kan natuurlijk! Stuur ons een berichtje via Twitter of Facebook. Wil je er zeker van zijn dat je de volgende aflevering niet mist? Abonneer je! In de meeste podcast-apps – waaronder de officiële Podcast-apps van Apple en Google – kun je gewoon zoeken op Rush Talk en vind je ons vanzelf. Je kunt ons op pc of Mac beluisteren via onder meer Spotify, iTunes, TuneIn en Pocket Casts. En uiteraard hebben we ook een RSS-feed die je kunt toevoegen aan een podcast-app.