Korte WK film van Nike laat sombere toekomst van het voetbal zien als gevolg van technologie

neymar-nike

Het is nog niet gedaan met de briljante WK commercials: Dit weekend lanceerde Nike een nieuwe animated short film in aanloop naar ’s werelds grootste voetbalkampioenschap waarin een wel heel sombere toekomst van het voetbal wordt geschetst. Een zogenaamd ‘clone team’, uitgerust met slimme sensoren en bovenmenselijke superkrachten speelt de vedettes van dit moment finaal van de mat met ‘berekenend en risicoloos voetbal’.

Het duurt niet lang of Wayne Rooney, Franck Ribéry, Neymar da Santos Silva Jr, Cristiano Ronaldo, Zlatan Ibrahimovic en Andres Iniesta zitten werkeloos thuis of vinden noodgedwongen een ander baantje. Nike zou Nike niet zijn, als de voetbalhelden aan het eind van het filmpje onder leiding van oud-vedette Ronaldo Fenomeno wraak nemen op hun technologische alterego’s.

Fantastisch gemaakt, en tegelijkertijd een statement van Nike dat technologie nooit de passie, toeval en talent in de sport zal kunnen vervangen:

http://www.youtube.com/watch?v=Iy1rumvo9xc&feature=share&list=PL772A16A270BC0335

Redactie

Redactie

Rush is een online magazine over lifestyle, entertainment, sport, media en nieuwe producten en trends. De site werd in 2012 opgericht vanuit nieuwsgierigheid naar alles wat het dagelijks leven leuker, slimmer en inspirerender maakt. Wat begon als een platform over digitale vernieuwing, groeide uit tot een veelzijdige nieuwssite waar verhalen over streaming, style, sport, travel, popculture, gadgets en nieuwe lifestyle­trends samenkomen.