HTC’s CEO Cher Wang heeft in een interview met Madhumita Murgia van The Telegraph meer blootgegeven over hoe HTC als bedrijf veranderd is. “We moesten smartphones als bedrijf heroverwegen. VR is belangrijker.”
Hoewel HTC voornamelijk bekend geworden is via hun betaalbare en goede smartphones, is het volgens de 57-jarige Wang tijd om de focus te leggen op virtual reality en met name op hun VR-bril de HTC Vive Pre.
Recentelijk kondigde het Taiwanese bedrijf een nieuwe versie aan van hun VR-bril die dit jaar moet verschijnen. De Vive Pre lijkt erg op de versie die ik eerder heb mogen testen, maar beschikt nu over een camera aan de voorzijde en verbeterde controllers.
Daarnaast is dit het ideale moment voor HTC om toe te slaan: de prijs van de Oculus Rift is voor velen een tegenvaller. Consumenten die met de Rift aan de slag willen zijn 599 dollar kwijt of 699 euro in Europa. Een ideale kans voor HTC.
Verder laat de CEO weten dat de tegenvallende resultaten met betrekking tot smartphones grotendeels te danken zijn aan de concurrentie. “Apple, Xiaomi, deze bedrijven spenderen enorm veel geld aan communicatie en marketing, ze investeren flink in de markt. Er zijn een hoop Chinese concurrenten.”