Groupon gaat zich begeven in de wereld van afhaalmenu’s en het bezorgen van eten. De nieuwe dienst werd vandaag aangekondigd als Groupon To Go en zal voor het eerst beschikbaar zijn in Chicago. 500 restaurants deden daar sinds maart mee aan een pilot, zo liet het bedrijf via een persbericht weten.
Groupon heeft al wel plannen om de dienst dit jaar nog uit te breiden naar andere steden, waaronder Boston en Austin. De service zal eerst alleen beschikbaar zijn voor restaurants die al eten bezorgen of afhaalmenu’s aanbieden. De CEO van Groupon laat aan TechCrunch weten dat het bedrijf kort daarna met zijn eigen bezorgsysteem wil komen. Restaurants die dit zelf nog niet aanbieden kunnen dan gebruik maken van Groupon’s systeem.
Toch is Groupon To Go niet echt een unieke dienst. We kennen natuurlijk allemaal Uber, Yelp en Amazon, bedrijven die vergelijkbare diensten aanbieden. Wat maakt Groupon To Go anders? Volgens het bedrijf is dat ten eerste de prijs. Bij elke bestelling krijgt de klant tien procent korting. Daarnaast kan de bezorgdienst gecombineerd worden met Groupon’s dagelijkse deals. Ook wil het bedrijf dat klanten hun bestellingen in real-time kunnen volgen en dat er bestellingen gedaan kunnen worden voor evenementen.
De inspiratie voor Groupon To Go kwam door – hoe kan het ook anders – Groupon’s eten & drinken categorie. Dit is de populairste categorie als het gaat over lokale deals. De restaurants die al meededen met de Groupon Deals zagen het ook wel zitten om hun eigen bezorgdiensten te promoten via de website. Hierdoor kwam Groupon op het idee om een vergelijkbare service aan te bieden. En zo geschiedde. Hoe snel Groupon wil gaan uitbreiden is nog niet bekend. Het is in ieder geval de bedoeling dat in niet al te lange tijd de gehele VS gebruik kan maken van de dienst. Of het bedrijf zijn dienst ook naar Europa gaat brengen is nog afwachten.
https://www.youtube.com/watch?v=WFJIfWb0jug