Facebook is bezig met de ontwikkeling van apps voor virtual reality

Schreven we eerder vandaag over het patent van Apple op een eigen virtual reality headset, nu laat ook Facebook weer eens van zich horen op het gebied van VR.

Facebook leek zichzelf vorig jaar een vliegende start te geven door Oculus VR over te nemen voor ruim 2 miljard dollar. Echter bleef het behoorlijk stil rondom Facebook op het gebied van virtual reality.

Het enige wat we vooralsnog mochten vernemen was de rits aan vacatures bij Facebook waardoor de geruchten op gang kwamen dat Facebook de virtual reality headset klaar had om op de markt te brengen

Totdat Chris Cox, Facebook’s Hoofd Product Management, zich tijdens Recode’s Code Media conferentie uitsprak over Facebook’s plannen met virtual reality.

Zo liet Cox aan journalist Peter Kafka weten dat Facebook druk aan d.e weg timmert op het gebied van virtual reality.

We werken aan apps voor virtual reality toepassingen. Het idee is dat je straks je huidige omgeving kunt delen via de app en dat anderen zich in jouw omgeving kunnen wanen. Het wordt een nieuwe manier van delen.

Volgens Cox zullen niet alleen wij straks onze omgeving gaan delen, maar zullen ook de popsterren het gaan doen. Hierdoor zouden fans nog meer beleving moeten krijgen bij het leven van een popartiest.

Mark Zuckerberg liet eerder al weten dat het de bedoeling is om complete belevingen te kunnen delen, zodat anderen dezelfde ervaring kunnen op doen als de persoon die het beeld heeft gedeeld.

Overigens laat Cox weten dat we dergelijke apps niet op korte termijn hoeven te verwachten. Met de overname van Oculus VR heeft Facebook de eerste stappen gezet, maar is er nog een lange weg te gaan voordat Facebook ‘VR-proof’ is.

Redactie

Redactie

Rush is een online magazine over lifestyle, entertainment, sport, media en nieuwe producten en trends. De site werd in 2012 opgericht vanuit nieuwsgierigheid naar alles wat het dagelijks leven leuker, slimmer en inspirerender maakt. Wat begon als een platform over digitale vernieuwing, groeide uit tot een veelzijdige nieuwssite waar verhalen over streaming, style, sport, travel, popculture, gadgets en nieuwe lifestyle­trends samenkomen.