We hoeven voorlopig geen medelijden te hebben met Facebook, want het sociale medium verdiende de eerste drie maanden van 2015 liefst 480 miljoen euro.
Oké, dat is ongeveer twintig procent minder dan in 2014, maar daar hoeven we ons volgens Facebook geen zorgen over te maken. De omzet groeide namelijk met 42 procent tot 3,3 miljard euro en ook het aantal gebruikers nam weer flink toe. Inmiddels hebben 1,44 miljard mensen een Facebook-profiel, terwijl de overgrote meerderheid (1,25 miljard users) ook gebruik maakt van de mobiele app.
Facebook is van plan een nog groter deel van zijn inkomsten te investeren in de ontwikkeling van zijn diensten. De uitgaven aan Research & Development groeiden al van 169 miljoen euro naar 530 miljoen euro, maar dat zal alleen nog maar meer worden. Facebook wil namelijk dat Instagram, WhatsApp en Oculus Rift een nog groter publiek gaan bereiken.
Niet iedereen lijkt ervan overtuigd dat Facebook daarmee de juiste weg kiest, want op de beurs daalde de waarde van een aandeel in het bedrijf direct met een paar procent. Investeerders zouden namelijk liever zien dat het bedrijf zich meer richt op het vergroten van de winst.