Evan Nisselson voorspelt toekomst van het beeld

Vandaag plaatste Evan Nisselson, partner bij LDV Capital, ons een spiegel voor bij The Next Web Conference: beelden hebben een grote impact op de financiële markt, adverteerders en onze gezondheid, en deze invloed groeit exponentieel.

Moeten wij nu bang zijn? Nou, misschien wel. Real-time imaging, computer visie en artificiële intelligentie vergemakkelijken het werk van adverteerders en de commercie.

Satellietbeelden

Investeerders kunnen real-time trends van satellietbeelden aflezen. Deze beelden laten zien hoeveel import en export er zich plaatsvindt in havens, maar kunnen ook leiden tot inzichten tussen competitieve bedrijven. Zo kan er afgelezen worden hoeveel Toyota en Nissan auto’s er geparkeerd staan in gebieden. Ook kunnen satellieten oliereserves traceren, dit door naar de schaduwen te kijken die laten zien of een oliereserve op raakt of niet.

Gezondheid

Naast satellietbeelden kunnen ook medische beelden leiden tot vooruitstrevende praktijken. Bedrijven als The Butterfly Network en Zebra Medical Imaging vergemakkelijken het stellen van diagnoses. Dit door duizenden x-ray beelden van verschillende ziektes te bekijken en te vergelijken.

Huisartsafspraken: ook zoiets dat sneller kan. Moet jij ook altijd eerst een halfuur in de wachtruimte zitten voor je eindelijk aan de beurt bent, om vervolgens binnen 5 minuten weer naar huis gestuurd te worden? Dit kan makkelijker! Waarom niet gewoon foto’s en video’s sturen naar je huisarts om een diagnose te laten stellen? 

IMG_0343

Emotie-herkenning

Adverteerders maken al gebruik van visuele sentiment analyses. Maar mensen kunnen maar naar zoveel beelden tegelijk kijken, wat als een computer emoties kan herkennen? Een adverteerder kan op basis van die emoties profiteren met het veranderen van zijn campagne om een bepaalde emotionele reactie te wekken.

Computers hebben de technieken al, nu moeten ze alleen nog zo geprogrammeerd worden dat ze zelfstandig fungeren.

It’s just like putting your kid’s shoe on, eventually you’re going to teach that kid to tie his own shoes.

Waarom doet deze ontwikkeling in beelden zich nu voor? Dit door de real-time toegang tot beelden, computer visie, artificiële intelligentie en de “cloud” infrastructuur.

De gevolgen van deze ontwikkelingen?

  • Investeerders zullen miljoenen verdienen aan satelliet- en databeelden
  • Merken en adverteerders zullen onze emoties begrijpen
  • Dokters zullen onze gezondheid nog sneller en effectiever verbeteren

Zelf benieuwd geworden naar The Next Web? Ze hebben nu een speciale 24-uurs actie voor volgend jaar!

0 Reacties
Reageer