Disney ontwikkelt eigen wearable: MagicBand moet pretpark ervaring nieuwe dimensie geven

Disney kondigde gisteren, in persoon van Thomas Staggs, een nieuwe slimme armband aan die bezoekers van de Disney-parken een nieuwe ervaring moet bieden. De zogenaamde MagicBand maakt verbinding met smartphones en speciale sensoren in het park en synchroniseert met een nieuwe dienst van het Amerikaanse bedrijf.

De MagicBands zullen in de komende maanden in productie worden genomen en vervolgens worden uitgerold in Walt Disney World. Daar was de techniek al bijna twee jaar in een uitgebreide pilot in gebruik. De armbandjes zullen gaan verbinden met het platform MyMagic+, een online dienst waar Disney intussen alweer zes jaar aan werkt. Het bandje, gemaakt van zacht plastic moet gaan reageren op diverse sensoren die door het park heen verspreid zijn.

De MagicBand, beschikbaar in zowel volwassen- als kindermaat, bevat daarvoor twee verschillende communicatiesensoren. Een Bluetooth sensor voor de langere afstanden en een compacte RFID-sensor voor de korte afstand. Je kunt de bandjes alvorens je bezoek online reserveren en gratis afhalen wanneer je het park bezoekt.

When we decrease people’s anxiety, they have more fun at the park

Volgens Staggs moet de nieuwe slimme armband een aantal dingen veranderen in het parkbezoek. Doordat de MagicBand gebruikt kan worden als entreekaart, Fast Pass Tickets-opslag en sleutel van de hotelkamer denkt Disney dat er een groot deel van de “stress” van een pretparkbezoek kunnen worden weggenomen. Bezoekers zijn minder bezig met organisatie van bijvoorbeeld die Fast Pass Tickets, omdat deze vooraf al via de website kunnen worden ingeregeld op de MagicBand.

Doordat de armband gekoppeld is aan een persoonlijk account, is het ook mogelijk om er in de parken mee te betalen. Gebruikers kunnen simpelweg hun armband langs de sensor halen om een hapje, drankje of souvenir af te rekenen.

Betalingen en reserveringen zijn allemaal leuk en aardig voor de volwassenen, maar een ander bijkomend voordeel is dat deze personalisatie er voor de kids voor zorgt dat veel attracties een nieuwe dimensie krijgen door de extra beschikbare informatie. Of wat te denken van het feit dat Donald Duck al weet hoe je heet?

The more that their visit can seem personalized, the better. If, by virtue of the MagicBand, the princess knows the kid’s name is Suzy…the experience becomes more personalized.

Naast alle fun voor bezoekers hebben de armbandjes ook als bijkomend voordeel dat de beheerders van het park meer inzicht krijgen in de bezoekersflow gedurende de dag.

Wanneer de techniek grootschalig én wereldwijd wordt gelanceerd is nog niet bekend.

Screen Shot 2013-05-30 at 10.10.01 AM

0 Reacties
Reageer