Categorie: Culture

HomeCulture

Mijn hersenen hebben al jaren een hulpmiddel: Evernote. Waar ik lange tijd vasthield aan de doorzoekbaarheid van Gmail ben ik een jaar of twee terug toch volledig overstag gegaan voor het ijzeren geheugen van de Amerikaanse olifant. In de loop der tijd hebben zich voldoende concurrenten aangediend als concurrent van "The 100 Million Dollar Company", …

Volgens de laatste berichten zou het nog 2 tot 3 jaar duren voordat er een betaalbare variant komt van Google Glasses, het hoog aangeschreven AR-project van de internetgigant. Twee Israelische studenten hebben in hun afstudeerproject alvast een ietwat dystopischer voorschot genomen op die toekomst en presenteerde eind vorige week hun duistere short film "Sight".

Data visualisatie is bepaald geen makkie. Nog even los van die kekke infographics, zelfs het genereren van de juiste grafieken op basis van een Excel of Google Doc sheetje voor je presentatie kan een hele opgaaf zijn. De kracht van je cijfers kan zomaar verloren gaan door een onjuiste grafiek. Keuzestress, iemand? Gelukkig is er …

Ondanks alle digitale ontwikkelingen van de laatste decennia heeft het ouderwetse visitekaartje de tand des tijds nog steeds kranig doorstaan. Om de een of andere reden wisselen mensen nog steeds graag een tastbaar bewijs uit bij een ontmoeting, en daar spint een bedrijf als Moo - producent van visitekaartjes - garen bij. Reden voor het …

Wie net als ik opgroeide in de jaren 90 kan zich vast nog de film Clueless herinneren met Alicia Silverstone in de hoofdrol. In de film heeft Alicia namelijk de beschikking over de droom van elk tienermeisje: Een geautomatiseerde kledingkast die elke dag een perfect matchende outfit voor je selecteert. Natuurlijk is daar inmiddels een …

Een veel te dikke portemonnee als gevolg van stapels met pasjes is al jaren een ergernis voor velen. In Amerika wordt het probleem vooral veroorzaakt door credit cards: Amerikanen hebben vaak een groot aantal verschillende kaarten omdat elke aanbieder zijn eigen loyalty programma heeft. Die variëren van Frequent Flyer miles, korting bij grote warenhuizen tot …

Uit een recent onderzoek van de Zuid Koreaanse student Dohyun Ahn is gebleken dat het bekijken van zielige films bijdraagt aan ons realiteitsbesef. Dat deed hij door 165 proefpersonen te vragen naar hun gevoel na het bekijken van een zielige film. Het merendeel van zijn testgroep gaf aan zich erg verdrietig te voelen omdat de …