Categorie: Culture

HomeCulture

Het nieuwe kabinet heeft vandaag zijn regeerakkoord Vertrouwen in de toekomst gepresenteerd. Daaruit blijkt dat er jaarlijks tientallen miljoenen euro's naar het verbeteren van de cybersecurity in Nederland en de aanpak van cybercriminaliteit gaan. Dat meldt NU.nl. Aan de 'Sleepwet', of Wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv), verandert niets. De tientallen miljoenen komen nog eens …

Anonieme ingewijden van een onderzoek bij Google hebben tegen The Washington Post onthuld dat Google bewijs heeft dat op zijn platformen 'Russische advertenties' zijn gekocht. De advertenties zouden zijn gebruikt om de Amerikaanse presidentsverkiezingen te beïnvloeden. Het gaat om advertenties in de Google-zoekmachine, op YouTube, Gmail en DoubleClick, een advertentietak van Google. Volgens bronnen van …

Introverten zijn goede leiders, maar missen het zelfvertrouwen om deze taak goed te vervullen. Dat blijkt uit onderzoek van nieuwssite Quartz onder 184 studenten van business studies. Mensen die meer introvert zijn, hebben de bijbehorende kwaliteiten die vaak als minder geschikt worden gezien voor een leiderschaprol. Ook maken introverten minder kans om via de gebruikelijke …

sleepwet

Het verzoek om een referendum over de 'Sleepwet' heeft zojuist 300.000 handtekeningen binnengehaald. Daarmee voldoen de initiatiefnemers in principe aan de drempel om daadwerkelijk een referendum af te dwingen. De Kiesraad moet de handtekeningen nog wel goedkeuren. Om een referendum daadwerkelijk te laten plaatsvinden, moeten namelijk 300.000 geldige handtekeningen zijn verzameld. De Kiesraad kan een …

Vijf procent van de 'Russische Facebook-advertenties' was ook zichtbaar op Instagram. Dat heeft Facebook vrijdag bevestigd. Het gaat om advertenties waarvan Facebook vermoedt dat ze door Russen zijn gekocht om de Amerikaanse presidentsverkiezingen te beïnvloeden. Vorige week overhandigde het techbedrijf de 3.000 advertenties aan het Amerikaans Congres voor onderzoek. In een blogbericht verklaarde Facebook waarom …