Als je wel eens een Amerikaanse podcast luistert, moet de naam Audible vast en zeker een belletje gaan rinkelen. Het platform voor luisterboeken adverteert namelijk graag in podcasts. Op die manier wil het natuurlijk een zo groot mogelijk publiek bereiken, maar het bedrijf zoekt ook naar andere manieren om gehoord te worden.
Het bedrijf heeft daarom Clips gelanceerd: een functie in de app waarmee je makkelijk audio kunt knippen om te delen. Dat is tot nu toe nog een groot probleem voor audio. In tegenstelling tot een tekst is content niet makkelijk te kopiëren en te plakken – en een gifje van een film of serie is ook zo gemaakt. Audio heeft wat dat betreft een probleem: het is moeilijk deelbaar en gaat daarom moeilijk viral.
Met Clips wil Audible daar verandering in brengen. In de app is het mogelijk om de laatste 30 seconden die je geluisterd hebt te knippen en vervolgens het exacte deel wat je wilt delen te selecteren. Nadat je dat gedaan hebt ontvang je een link die je met je vrienden kunt delen. Of het de bereidheid van luisteraars om audio te delen inderdaad gaat vergroten én of het bij de ontvangers van de linkjes ook aan gaat slaan, is nog even afwachten.
https://youtu.be/2YCdzkpFGmE