Bij online shopping draait alles om beleving. Van custom made sneakers tot virtual reality: innovatie is hot onder de shoppers.
Webshop Zalando biedt graag de beste klanten-ervaring en innoveert hierin op de lopende band. Het bedrijf is daarom continu op zoek naar oplossingen en slaat nu een nieuwe weg in met het programma Build. Via het programma is de webshop op zoek naar samenwerkingen met start-ups. Het streven is oplossingen te bieden op gebied van sizing & fitting, stijlen, outfits en inspirerende content.
Nieuwe samenwerking
Een start-up genaamd Bllush is inmiddels al aan boord gestapt op gebied van content. Zij koppelen afbeeldingen van influencers met de webshop in de Zalando Fashion Store. Klanten kunnen op de afbeeldingen klikken en worden zo doorgestuurd naar het product. Op dit moment wordt de functie nog getest bij de Duitse Fashion Store.
“Een betere klanten-ervaring ontwikkelen betekent een meer inspirerende en gepersonaliseerde mode-ervaring bieden”, vertelt Mark Lamik van Zalando. Het streven van de webshop is om alle spelers in de mode-industrie met elkaar te verbinden. Door middel van samenwerkingen krijgt het bedrijf de kans om nieuwe dingen uit te proberen.