Yahoo! koopt datavisualisatie platform Vizify

20080509_Yahoo_HQ_pix_002_610x458
Vandaag werd bekend dat Yahoo! het datavisualisatiebedrijf Vizify heeft gekocht voor een nog onbekend bedrag.

De startup, die in 2011 werd opgericht, was een platform waarop gebruikers datavisualisaties, infographics en video’s konden maken, gebaseerd op de data van sociale media. gebruikers konden op deze manier een soort internet biografie van zich zelf maken.

Sinds afgelopen zomer is het bedrijf in gesprek geweest met de mensen van Yahoo! over de manier waarop een visuele benadering van data kan inspireren en entertainen. In de gesprekken werd de klik tussen de twee bedrijven duidelijk, beschrijft Vizify:

As our conversations progressed, we realized we’d found a partner who shared our passion for user experience, design, and visualizing information. Ultimately, we just couldn’t say no to the opportunity to bring our vision to the hundreds of millions of people who use Yahoo every day.

Vizify is niet het eerste bedrijf dat wordt overgenomen door Yahoo. In de afgelopen maanden nam de Amerikaanse grootmacht ook bedrijven als Aviate, Qwiki en de populaire blog-tool Tumblr over.

Redactie

Redactie

Rush is een online magazine over lifestyle, entertainment, sport, media en nieuwe producten en trends. De site werd in 2012 opgericht vanuit nieuwsgierigheid naar alles wat het dagelijks leven leuker, slimmer en inspirerender maakt. Wat begon als een platform over digitale vernieuwing, groeide uit tot een veelzijdige nieuwssite waar verhalen over streaming, style, sport, travel, popculture, gadgets en nieuwe lifestyle­trends samenkomen.