Categorie: Work

HomeWork

BuzzFeed's Tasty heeft een kookboek uitgebracht. En bij alleen het horen van de naam Tasty loopt bij sommigen het water al in de mond. Er zijn echter een aantal foodbloggers die niet zo blij zijn met de receptensite, aldus Mic en Independent. Ze stellen dat Tasty hun recepten steelt zonder erbij te vermelden waar ze het vandaan hebben. En …

Fitbit is op overnamepad. Begin december nam het bedrijf Pebble over, en nu is daar nog een dergelijk bedrijf bijgekomen. Startup Vector heeft namelijk laten weten over te zijn genomen door Fitbit. Vector kennen we van de smartwatches die op een acculading een maand lang meegaan. Een flinke prestatie, maar begin 2016 lieten ze weten grotere …

Het is vandaag een zwarte dag, schrijft Alexander Wijninga op 27 juli 2016 op zijn Facebookpagina. De 21-jarige ondernemer ("Een simpele havist") is mede-oprichter van de succesvolle Utrechtse startup Watermelon, een zakelijke WhatsApp-dienst. Tot zijn klanten rekent hij De Belastingdienst, Heineken en Randstad. “Morgenochtend wordt het faillissement van Watermelon uitgesproken door de Rechtbank te Utrecht”. De …

Helpt een mooie omgeving bij het bedenken van creatieve ideeën? Zorgt een lekkere en gezellige lunch voor extra motivatie en hoe is het om elke dag te werken in een gebouw dat soms lijkt op een museum of speeltuin in plaats van een kantoor? Om de proef op de som te nemen gingen wij een kijkje …

Yahoo heeft gisteren flink wat veranderingen aangekondigd. Dat blijkt uit een financieel rapport. Wanneer de overname door rond is, wordt het bestuur namelijk flink uitgedund. Onder meer CEO Marissa Mayer en medeoprichter David Filo vertrekken. Maar ook de naam van Yahoo verandert. Vanaf dan heet het bekende bedrijf Altaba. Altaba heeft straks een bestuur van nog maar vijf mensen, …

Klanten van een Japanse levensverzekeraar worden binnenkort onderzocht door kunstmatige intelligentie. Fukoku Mutual Life Insurance vervangt 34 van zijn medewerkers namelijk door Watson Explorer van IBM, een systeem dat draait op kunstmatige intelligentie. Dat schrijft de Japanse krant The Mainichi Shimbun. De computer wordt deze maand in gebruik genomen. Het bedrijf hoopt daarmee omgerekend ruim 1,1 miljoen euro te …

Wat is het met bedrijven these days die nog steeds niet begrijpen dat de meest prachtige parels op het gebied van content zelden voortvloeien vanuit een idee het alleen te kunnen doen. Geniale commercials blijken zelden het gedachtengoed van alleen gigabedrijven: de creatieve input van eenmanszaakjes en studenten blijkt eindeloos. Dankzij internet krijgen deze fantastische …