Categorie: Work

HomeWork

Vorige week ontstond er veel ophef over dit nieuwe conceptontwerp van een bezorgde Amerikaanse vader: Kogelvrije dekentjes voor kinderen op basisscholen. Volgens de bedenker is het product een noodzakelijke ontwikkeling nu er sinds 2012 al weer meer dan 74 schietpartijen op Amerikaanse scholen hebben plaats gevonden. Het nieuwsbericht maakte in de VS grote ophef los, omdat …

[Advertorial] Bij de Nederlandse politie wordt momenteel volop geëxperimenteerd met big data en informatie technologie. Zo werd er afgelopen Koningsdag een app ingezet om de real-time bezoekersstromen in Amsterdam te monitoren, en lanceerde de politie vorig jaar een website waarop inbraken bij jou in de buurt te monitoren zijn. Er wordt dus fors geïnvesteerd in nieuwe …

Google Glass ligt hevig onder vuur de afgelopen maanden. Er verschijnen in de VS steeds meer berichten in de media van publieke locaties die Google Glass verbieden ivm de privacy van hun klanten, of copyrights van vertoond materiaal op de locatie, bijvoorbeeld in een bioscoop. Tijd voor een charme offensief, dat Google deze week inzette …

In Nederland zijn we niet anders gewend dan dat je een '.NL' kunt registreren: Kort en krachtig. Maar de Britten kennen al sinds de begindagen van het internet een veel langere variant: .CO.UK. Het ziet er naar uit dat daar binnenkort een einde aan komt, en de Engelsen welgeteld 3 tikken minder op hun toetsenbord …

Op dit moment start in Amsterdam de spannende finale van We Are Able, een wedstrijd onder studenten in heel Nederland waarbij we op zoek gingen naar het beste smartwatch app idee. Onze jury nomineerde 6 finalisten, die vanavond hun app ideeën presenteren voor het aanwezige publiek. Daarnaast kon iedereen zijn stem uitbrengen op de publieksprijs, …

Een nieuw koelsysteem ontworpen door Coca-Cola houdt blikjes frisdrank koud zonder dat je stroom nodig hebt. Niet alleen handig voor wanneer je een dagje naar het strand gaat, maar ook voor mensen in Derde Wereld landen die vaak helemaal niet over electriciteit beschikken. Het idee komt van reclamebureau Leo Burnett, die een nieuwe manier wilde …