Een voormalig medewerker van Tesla klaagt het bedrijf aan voor het bewust verkopen van auto’s met gebreken. Dat meldt BGR. Adam Williams, de man die vorige maand zijn voormalige werkgever aanklaagde, was werkzaam als mobile manager.
Volgens Williams verkoopt Tesla bewust een auto door, die eerder is teruggebracht door een klant vanwege defecten. De gebrekkige auto’s worden ‘lemons’ genoemd. De lemons worden na inname door Tesla gerepareerd en doorverkocht als ’tweedehands’ of ‘showmodel / leenauto’. Williams zegt, dat Tesla daarbij geen melding maakt van de eerder gerepareerde defecten. Hij vindt, dat de autofabrikant daardoor in overtreding is.
Aanklacht
In de aanklacht staat dat Tesla het nalaat om “kostelijke reparaties die vóór de verkoop zijn gedaan, bekend te maken aan klanten voordat zij overgaan tot aankoop.” Ook beweert Williams dat hij voor zijn ontslag tot twee keer toe is gedegradeerd, omdat hij kritiek uitte op deze gang van zaken.
Tegenover The Verge zegt Tesla dat de aanklacht nergens op slaat. “Deze aanklacht heeft geen zin. Mr. Williams’ beschrijving van hoe Tesla tweedehands auto’s of leenauto’s verkoopt, is niet waar en dit is niet hoe wij bij Tesla werken.” De woordvoerder voegde toe dat Tesla “op de nummer één positie staat als het gaat om klanttevredenheid, meer klanten zeggen dat ze weer een Tesla zouden kopen dan van welk ander automerk dan ook. Mr. Williams is ontslagen vanwege zijn werkprestaties, niet om een andere reden.”