Door een softwarefout in de laatste update van de slimme thermostaat van Nest wordt de batterij niet opgeladen waardoor het apparaat zichzelf uitschakelt. Matt Rogers, mede-eigenaar van Nest heeft tegenover The New York Times bevestigd dat er een softwarefout in de update van december is geconstateerd.
De softwarefout zorgt ervoor dat de batterij van de thermostaat niet meer oplaadt, waardoor het apparaat zichzelf op een gegeven moment uitschakelt. Dit kan alleen verholpen worden door hem aan te sluiten op een USB-kabel om hem daarmee op te laden en op de fysieke restart-knop te drukken.
Niet zo’n heel groot probleem als je gewoon thuis bent, maar wel vervelend als je ’s ochtends wakker wordt in een koud huis. Het wordt echter een ander verhaal wanneer je bijvoorbeeld op vakantie bent en het buiten vriest, waardoor de pijpen kunnen bevriezen en zelfs scheuren.
Nest laat weten dat de problemen bij zo’n 99,5 procent van alle getroffen gebruikers inmiddels zijn opgelost. Mocht die van jou daar niet bij zitten dan kun je naar Nest bellen of deze instructies volgen.