Snapchat verandert meer en meer in een indrukwekkend mediaplatform. Grote media als CNN, Yahoo en MTV publiceren al content op Snapchat, terwijl het ook de bedoeling is dat de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2016 uitvoerig in beeld gebracht worden.
Snapchat is namelijk op zoek naar content-analisten. Dat klinkt nogal saai, ware het niet dat we in de omschrijving teruglezen dat Snapchat op zoek is naar mensen die kunnen helpen bij het verslaan van de presidentsverkiezingen. “We zoeken politieke junkies die ons team in New York willen helpen bij het coveren van de verkiezingen en andere nieuwsevents.”
Kortom: het is de bedoeling dat Amerikanen straks de straat op gaan om snaps te maken van alles wat er rondom de verkiezingen gebeurt en verhalen maken met de foto’s en video’s van Snapchat-gebruikers. Alles om de spanning en sensatie van de verkiezingen zo goed mogelijk over te brengen. “Zo gaat Snapchat een unieke blik geven op de verkiezingen”, aldus de oproep.
Het ligt voor de hand dat voormalig CNN-medewerker Peter Hamby het project gaat aansturen. Hij werd in april gepresenteerd als het opperhoofd van de nieuwsdivisie binnen Snapchat en wordt in staat geacht de content-analisten prima aan te kunnen sturen. Allemaal zodat wij straks op een unieke manier kunnen meekijken in de race om het Witte Huis.