Categorie: Entertainment

HomeEntertainment

In onderstaande visualisatie is goed te zien hoe ruim 50,000 twitteraars en gebruikers van andere sociale netwerken zoals Facebook, Google + en Yahoo blogs reageerden op de Apple Keynote van gisteren waarin de nieuwe iPhone 5 werd aangekondigd. Uit de infographic, gemaakt door Taykey, blijkt dat fans het meest enthousiast reageerden op het nieuwe schermformaat, …

Terwijl het real-time analyseren van statistieken op het web nog niet eens geheel doorgebroken zijn, gaat Amerikaanse startup Mobillify nog een stapje verder. Met hun nieuwe platform FingerPrint is het mogelijk om de clicks en swipes van je gebruikers te volgen én hun ogen te volgen tijdens het gebruik.

Als we de geruchten mogen geloven, zal vanaf 2014 de FBI als een van de grootste "Big Brothers" van onze tijd gaan gelden. In dat jaar zou namelijk een geheel nieuw systeem van persoonsherkenning geactiveerd worden, wat op basis van biometrische data (DNA, stemherkenning) en de meest geavanceerde gezichtsherkenning software ooit tot nog betere identificatie …

Een uiterst bruikbaar stukje kunst, zo mag je Tauba Auerbach's nieuwste werk wel noemen. Want met de RGB Colorspace Atlas heeft de kunstenaar niet alleen een prachtig visueel spektakel gemaakt, het is eigenlijk ook een soort 3D variant gemaakt van de colorpicker zoals we die kennen uit programma's als Photoshop.

Het is maar net hoe je naar data kijkt! Zoals de makers van Gracenote's CDDB niet naar muziek keken als losse muzieknoten en zang, maar als een gesloten string van informatie, zo keek kunstenares Candice Milon naar  Hollywood-klassiekers en filterde zij daar een eigen stukje data uit: de kleding.

Eén van de meest fascinerende dingen aan het lanceren van een nieuwe website is het volgen van de statistieken in de eerste dagen na de livegang en uiteraard de (hopelijke) groeispurt in de maanden er na. Resultaten die we op een blog óver big data natuurlijk graag met onze bezoekers delen. Een overzicht van de …

Hootsuite is een geavanceerde tool om sociale media statistieken mee te analyseren. Gebruikers kunnen (tegen betaling) alle Facebook, Twitter, Google Analytics en andere profielen die zij beheren toevoegen aan een dashboard waar zij vervolgens allerhande analyses op kunnen los laten. Welke tweets worden het meest geretweet, op welk tijdstip worden onze Facebook berichten het beste …