Deze face swap advertentie heeft een diepere betekenis

De faceswap-functie op Snapchat is vooral grappig. We sturen de lelijkste – en soms de engste – swaps naar onze vrienden. National Geographic heeft deze trend gebruikt voor een ander doeleind. Hun nieuwe advertentie wil met de face swap een ander gevoel bij je naar boven brengen.

De advertentie maakt gebruik van faceswap door de gezichten van twee mensen te verwisselen. Met de advertentie wil National Geographic je aanmoedigen om intolerantie op zij te zetten en empathie aan te moedigen, zodat je dingen kunt leren die je nog niet weet of niet begrijpt. Het laat ook zien dat je niet weet wat een ander doormaakt, totdat je in diegene zijn schoenen staat. Met de campagne speelt het bedrijf perfect in op de trend. En op deze manier geven ze er ook nog een diepere betekenis aan.

National Geographic wil met de campagne een jongere doelgroep aanspreken, in de hoop dat ze lid van het tijdschrift worden.

Faceswap ad Surfers National Geographic Faceswap ad Couple van National Geographic

Redactie

Redactie

Rush is een online magazine over lifestyle, entertainment, sport, media en nieuwe producten en trends. De site werd in 2012 opgericht vanuit nieuwsgierigheid naar alles wat het dagelijks leven leuker, slimmer en inspirerender maakt. Wat begon als een platform over digitale vernieuwing, groeide uit tot een veelzijdige nieuwssite waar verhalen over streaming, style, sport, travel, popculture, gadgets en nieuwe lifestyle­trends samenkomen.