Deze eerlijke reclames zetten je aan tot nadenken

We zijn gewend van reclames dat ze niet altijd even eerlijk zijn. Er wordt ons veel beloofd, maar daar komt weinig van terecht. Kunstenaar Kai Bastard uit Engeland werkt in zijn dagelijks leven aan campagnes voor grote merken als Playstation en Adidas. Daarnaast maakt hij foto manipulaties, die je zeker aan zetten tot nadenken.

“Kai kijkt hoe hij verbanden kan leggen tussen het eerste idee en de uitvoering. Door naar het grotere plaatje te kijken en de oorsprong van het verhaal mee te nemen, wil hij de doelgroep bereiken”, staat er op zijn website.

Zijn kunstwerken zijn soms confronterend en griezelig, maar ook speels door de luchtigere onderwerpen die er tussen zitten. Alle kunstwerken zijn bedacht om een dialoog aan te gaan met de doelgroep. Of het nu gaat om een merk waar hij voor werkt of een sociale kwestie, hij probeert een verhaal te creëren waarmee hij de ruis overstemt, is te lezen op The Creators Project.

De kunstenaar haalt zijn inspiratie uit de actualiteit, de politiek en alledaagse zorgen en legt hier op een subtiele manier zijn eigen visie in. Op zijn Instagram-account deelt hij zijn kunstwerken.

•THE MESSENGER• ———- 31 Day Project 25/31 ———- inspiration and collaboration: @unsplash / @joecooke_

Een foto die is geplaatst door Kai Bastard (@kaibastard) op

Redactie

Redactie

Rush is een online magazine over lifestyle, entertainment, sport, media en nieuwe producten en trends. De site werd in 2012 opgericht vanuit nieuwsgierigheid naar alles wat het dagelijks leven leuker, slimmer en inspirerender maakt. Wat begon als een platform over digitale vernieuwing, groeide uit tot een veelzijdige nieuwssite waar verhalen over streaming, style, sport, travel, popculture, gadgets en nieuwe lifestyle­trends samenkomen.