Dropbox nieuwe hoofdkantoor heeft voor iedere stemming een ruimte

Je wil je concentreren, maar je wordt continu afgeleid door collega’s. Een situatie die iedereen herkent. Het nieuwe hoofdkantoor van Dropbox in San Francisco is zo ingericht, dat er voor iedereen een optimale ruimte is om in te werken.

Dropbox staat bekend om werken comfortabel te maken vanuit waar en wanneer je wil. Dus moest het kantoor ook dezelfde mindset krijgen, meldt Fastcodesign.

Drie jaar geleden begon het project. “Voorheen was het kantoor in San Francisco opgedeeld in twee gebouwen”, zegt projectleider Glara Ahn. “We wilden deze twee helften samenvoegen in één coherent gebouw. Met hetzelfde idee als het product Dropbox: een combinatie van eenvoudigheid en functionaliteit dat samenwerkend, maar toch individualistisch en mensenlijk is.”

One-size-fits-all

Al snel kwam het bedrijf erachter dat het geen one-size-fits-all design zou worden. “We vroegen onze werknemers om hun ideale werkervaring van uur tot uur te beschrijven”, vertelt Ahn. Hieruit bleek dat werknemers grote variatie in hun werkomgeving fijn vonden. Ook het wisselen van ruimtes naar hoe ze zich voelen, bleek erg belangrijk.

Het kantoor is een mix geworden van grote openbare ruimtes als kleine privé ruimtes. Waar alle 1.500 werknemers hun eigen favoriete plek voor die dag kunnen uitkiezen.

Dropbox
Bibliotheek
Dropbox's kantoor
Keuken
Dropbox's XL conference room
XL vergaderruimte
Dropbox's conference room
Vergaderruimte
Dropbox's vergaderruimte
Vergaderruimte
Dropbox's klaslokaal
Klaslokaal
Dropbox' koffiebar
Koffiebar
Dropbox's lobby
Lobby
Redactie

Redactie

Rush is een online magazine over lifestyle, entertainment, sport, media en nieuwe producten en trends. De site werd in 2012 opgericht vanuit nieuwsgierigheid naar alles wat het dagelijks leven leuker, slimmer en inspirerender maakt. Wat begon als een platform over digitale vernieuwing, groeide uit tot een veelzijdige nieuwssite waar verhalen over streaming, style, sport, travel, popculture, gadgets en nieuwe lifestyle­trends samenkomen.