Ondergoedmerk werkt met mannelijke plussize modellen voor campagne

Aerie, een ondergoedmerk in de VS, staat bekend om het niet-fotoshoppen van foto’s. Met de #ArieReal campagne hebben ze bijvoorbeeld samengewerkt met Emma Roberts. Hoewel de kans groot is dat het een 1 april grap is, komt het merk nu met#AerieMAN. Deze hashtag staat voor een nieuwe campagne waarbij er een mannenlijn wordt geïntroduceerd. Met deze lijn willen ze de body positivity movement die al een tijdje bezig is bij de vrouwen, nu ook op de man betrekken.

Voor de campagne zijn vier mannelijke modellen gevraagd. Devon, Doug, Matt en Kelvin hebben een aantal video’s voor het merk geschoten, met de tagline ‘The real you is sexy’. “Deze boodschap laat mannen zich zelfverzekerder voelen over hun eigen lichaam”, vertelt Kevin Davis aan style.mic. “Het is belangrijk dat iedereen zich mooi en zelfverzekerd voelt. De #ArieMAN campagne is niet gefotoshopt en omarmt de imperfectie van mannen. Mannen zullen zich door deze campagne hopelijk zelfverzekerder voelen en dit vertrouwen uitdragen naar andere mannen. After all the real you is sexy!”

Voor vrouwen is de discussie over plussize modellen al een tijdje aan de gang. Bij mannen wordt hier minder aandacht aan gegeven, maar het is wel degelijk nodig. Vorige week schreven we dat IMG Models hun eerste mannelijke plussize model hebben gecontracteerd. Er komt dus langzamerhand steeds meer aandacht voor de mannen rondom dit onderwerp. Laat het geen grap zijn, please!

Bekijk hier de #AerieMAN campagne:

https://www.youtube.com/watch?v=2lXUgD_X-D8&sns=tw

Redactie

Redactie

Rush is een online magazine over lifestyle, entertainment, sport, media en nieuwe producten en trends. De site werd in 2012 opgericht vanuit nieuwsgierigheid naar alles wat het dagelijks leven leuker, slimmer en inspirerender maakt. Wat begon als een platform over digitale vernieuwing, groeide uit tot een veelzijdige nieuwssite waar verhalen over streaming, style, sport, travel, popculture, gadgets en nieuwe lifestyle­trends samenkomen.