Interactieve installatie voor nieuw geurtje Jay-Z verandert voorbijgangers in vloeibaar goud

Jay ZEen interactief display op het Herald Square in New York verandert de reflectie van voetgangers in het raam in vloeibaar goud. Wanneer iemand voorbij de bewegingssensoren loopt, ontstaat er een rimpel in het gladde gouden vlak. Als de voorbijganger vervolgens stil blijft staan, verschijnt het silhouet van de voorbijganger in het gouden raamwerk. Dat geeft een heel mooi effect!

Voor deze installatie wordt een Microsoft Kinect gebruikt om voorbijgangers te detecteren. Wanneer de voetganger stil blijft staan, wordt de Kinect ook gebruikt om de bewegingen en het silhouet van de voorbijganger te tracken. Dit beeld wordt vervolgens via de gouden metalen vloeibare oplossing weergegeven.

Dit gouden raam is een initiatief van Kirshenbaum Bond Senecal + Partners ter promotie van de nieuwe parfum voor mannen van Jay Z ‘Gold’. Future Colossal heeft de installatie daadwerkelijk gebouwd.

Redactie

Redactie

Rush is een online magazine over lifestyle, entertainment, sport, media en nieuwe producten en trends. De site werd in 2012 opgericht vanuit nieuwsgierigheid naar alles wat het dagelijks leven leuker, slimmer en inspirerender maakt. Wat begon als een platform over digitale vernieuwing, groeide uit tot een veelzijdige nieuwssite waar verhalen over streaming, style, sport, travel, popculture, gadgets en nieuwe lifestyle­trends samenkomen.