Categorie: Work

HomeWork

Een veel te dikke portemonnee als gevolg van stapels met pasjes is al jaren een ergernis voor velen. In Amerika wordt het probleem vooral veroorzaakt door credit cards: Amerikanen hebben vaak een groot aantal verschillende kaarten omdat elke aanbieder zijn eigen loyalty programma heeft. Die variëren van Frequent Flyer miles, korting bij grote warenhuizen tot …

Uit een recent onderzoek van de Zuid Koreaanse student Dohyun Ahn is gebleken dat het bekijken van zielige films bijdraagt aan ons realiteitsbesef. Dat deed hij door 165 proefpersonen te vragen naar hun gevoel na het bekijken van een zielige film. Het merendeel van zijn testgroep gaf aan zich erg verdrietig te voelen omdat de …

De afgelopen jaren koos Emerce eDay voor een duidelijk thema tijdens zijn jaarlijkse interactieve marketing event. Twee jaar geleden was dat crowdsourcing en vorig jaar nog schetsten diverse sprekers ons de impact van een veranderd medialandschap. Ditmaal zat er minder lijn in het programma. Dat maakte eDay er niet minder sfeervol om als netwerkevent, maar bood het inhoudelijk net …

Al sinds zijn opening in 1933 staan authenticiteit, natuur en storytelling hoog in het vaandel bij pretpark de Efteling. Gisteren werd ons een uniek kijkje in de (marketing)keuken gegund. Tijdens een sessie in de theaterzaal naast de Carroussel organiseerde NIMA een Marketing Masterclass waarin Marketing Manager Carin van Berkel van de Efteling de strategie van haar bedrijf uit …

Een bijzondere expositie deze maand in het Rijksmuseum. Modehuis Louis Vuitton gaf fotograaf Erwin Olaf de opdracht op een serie portretten te maken onder het kopje 'A Journey to Excellence'. Het resultaat is een prachtige serie foto's van invloedrijke Hollanders waaronder Janine Jansen, Dick Bruna, Johan Cruijff en Joop van den Ende die niet misstaan naast een …

Om inzicht te verkrijgen in de modewereld op internet maakte ik vorig jaar een infographic waarop alle 'fashion influentials' te vinden zijn. Geinspireerd door de webtrend map van Information Architects die web 2.0 avonturiers de weg wijst, vormt deze lijst een startpunt voor eenieder die zich met Fashion 2.0 bezig houdt. Een jaar later is het tijd voor een …

Nog meer films om ons dit jaar op te verheugen: bestseller Freakonomics werd namelijk verfilmd tot een veelbelovende documentaire die afgelopen voorjaar al zijn premiere beleefde op het Tribeca filmfestival. Het ontzettend populaire boek over oorzaak, gevolg, economische- en maatschappelijke veranderingen en menselijk gedrag leende zich bij uitstek voor een verfilming. Of de film in de Nederlandse …

Terwijl we soms in de veronderstelling zijn dat het merendeel van de wereld gebruik maakt van het internet blijken deze cijfers in de praktijk nog erg mee te vallen. Wist je bijvoorbeeld dat slechts 32 landen in de wereld meer dan 10 miljoen internetgebruikers hebben? En dat de Top 20 landen met het meeste internetgebruikers …

Deze prachtige foto van Scarlett Johansson werd gemaakt door Vanity Fair fotograaf Annie Leibowitz. Het is volgens informatie architect Andreas Resmini die gisteren sprak tijdens het Web and Beyond congres een mooi voorbeeld van een vertoning waarin een personage en de kijker zich verliezen in tijd en ruimte. Een impact die meer interfaces bij hun toeschouwers of gebruikers zouden …