Pinterest lanceert nieuwe advertentiemogelijkheden in de vorm van ‘promoted pins’

Na meer dan vier jaar van bestaan heeft Pinterest uiteindelijk besloten meer inkomsten te willen generen. Het visuele sociale netwerk zal advertenties gaan verkopen – genaamd ‘promoted pins’ – aan een aantal marketeers van bedrijven zoals Gap, Kraft en Target, maakte Pinterest gisteren bekend.

De ‘promoted pins’ werden eigenlijk in september al aangekondigd maar zullen nu verlaat alsnog in zoekopdrachten en categorieën-lijsten verschijnen. Het idee is om de advertenties “tasteful, transparent, and relevant” te maken, zegt product manager Julie Black op het Pinterest blog.

In eerste instantie wordt er nog gesproken over een test maar later dit jaar zullen meer adverteerders toegang krijgen tot het platform. “We plan to eventually make Promoted Pins available to lots of businesses, but for now we’re working closely with a small group of partners to learn as much as we can and incorporate their feedback into our future product plans,” zegt Steve Patrizi, hoofd marketing van Pinterest.

Pinterest heeft geen haast gemaakt als het aankomt op inkomsten, in plaats daarvan lag de focus lange tijd op het laten groeien van de groep gebruikers. Vorig jaar trok het bedrijf meer dan 34,9 miljoen maandelijkse bezoekers. Ongeveer 86 procent van deze bezoekers is vrouw en 75 procent van het gebruik vindt plaats op een mobiel apparaat. Vanwege dit grote publiek vraagt Pinterest adverteerders om in elk geval tussen de één en twee miljoen dollar toe te zeggen. Dat betekent dat adverteerders tussen de dertig en veertig dollar per duizend views betalen (CPMs).

Adverteren op sociale netwerken neemt een steeds groter deel van het totaal budget aan advertenties in, inmiddels 46,2 procent. Voornamelijk Facebook (72,4 procent) en Twitter (9,2 procent) nemen daar een groot deel van in. Pinterest is echter bij uitstek geschikt als advertentieplatform omdat mensen Pinterest juist gebruiken voor het maken van boards met interessante producten om aan te schaffen.

0 Reacties
Reageer