Super Bowl commercials zijn misschien wel het grootste virale succes van de afgelopen jaren. Zetten we laatst de meest succesvolle Super Bowl commercials ooit al op een rijtje, dit jaar lijkt de populariteit van de spotjes alle verwachtingen te gaan overtreffen. Via Google zijn er tot nu toe al ruim twee keer meer zoekopdrachten geweest naar de term ‘Super Bowl Commercial’ dan vorig jaar rond deze tijd het geval was. En dat terwijl het grootste Amerikaanse sportevent van het jaar pas volgende maand plaats vindt.
In totaal zijn er dit jaar al 17 Superbowl commercials gelanceerd door grote merken zoals Axe, Bud Light, Pepsi en Doritos. Die spotjes werden tot nu toe 17,5 miljoen keer bekeken via YouTube, bijna drie keer zoveel als vorig jaar toen de commercials rond deze tijd ca. 5,2 miljoen views hadden gehaald. Uiteraard hoopt YouTube met de bekendmaking van deze cijfers ook flink wat munt te slaan uit de Super Bowl: Want wat is er nou lucratiever dan een pre-roll voor een commercial inkopen?
Hieronder een nieuw lijstje met de 10 best bekeken Super Bowl Commercials van 2014 tot nu toe. Met 3 miljoen views is Axe’s ‘Make Love not War’ op dit moment de onbetwiste winnaar, maar ook de Bud Light spotjes met Arnold Schwarzenegger, en de reünie van de drie hoofdpersonages uit TV serie ‘Full House’ doen het aardig:
http://www.youtube.com/watch?v=63b4O_2HCYM
Axe: 3 miljoen views
Doritos: 2,5 miljoen views
http://www.youtube.com/watch?v=qjPukKU7dKk
Bud Light met Arnie: 1,6 miljoen views
http://www.youtube.com/watch?v=3m6yhZmLnS8
Bud Light met Arnie 2: 1,5 miljoen views
http://www.youtube.com/watch?v=meQKpdVgEjo
Pepsi: 1,3 miljoen views
http://www.youtube.com/watch?v=LyEeoVn5omw
Doritos: 1 miljoen views
http://www.youtube.com/watch?v=PGq_b_RJuV4
Bud Light met Don Cheadle: 1 miljoen views
Doritos: 1 miljoen views
http://www.youtube.com/watch?v=zgQX2v6V1-c
Dannon Oikos, met een Full House reünie: 900,000 views
http://youtu.be/IxB_gduT1wM
SodaStream met Scarlett Johansen: 600,000 views