Data Viz

De explosieve groei van Walmart in de VS

Net zo geliefd als gehaat, Walmart is in ieder geval een household name in de Verenigde Staten. Toch was er ooit een...

Amazon brengt kiezers in kaart op basis van boeken

Herkenbaar voor sommige van ons: op bezoek bij vrienden of de nieuwe buren werp je een vluchtige blik op de boekenkast...

Infographic: Amazon Web Services geanalyseerd

Wie denkt aan cloud computing komt al snel uit bij de services van Amerikaanse gigant Amazon. Niet geheel gek...

Movie Galaxies: de social graph van Hollywood klassiekers

Leuk hoor, die "social graph" die Facebook zo belangrijk vindt. Maar hoe zit dat eigenlijk met films? Voor ieder...

Infographic: de evolutie van gamecontrollers

Voor dat je doorklikt, verberg even je creditcard op een plek waar je niet zo makkelijk bij kan. Want de jongens en...

Hoe cool is cool: Coolness Graphed brengt het in kaart

Op een schaal van niet-cool tot heul-cool: de Tumblr-blog Coolness Graphed. Ludieke grafieken over allerhande...

Donkere wolken voor Partly Cloudy

Meer weer apps deze week op Numrush! Dit keer de beurt aan visuele krachtpatser "Partly Cloudy" van het Duitse...

Data journalistiek tijdens de Olympische Spelen: de learnings van The Guardian

Nu de Olympische vlam in Londen gedoofd is, de vuurwerkdampen zijn opgetrokken en de atleten de stad hebben...

De Olympische Schaduw van verspringer Bob Beamon

Bij de The New York Times hebben ze hun draai gevonden: na eerdere analyses van het zwemmen en de 100 meter...

World Of Records toont levensduur van wereldrecords

Naar verwachting deze Olympische Spelen veel aandacht voor statistieken en data analyse. Uiteraard volgt commerciële...

Hoe snel was Bolt nu precies?

Nadat we eerder al een hele fijne analyse zagen van het zwemmen, heeft The New York Times zich deze keer gestort op...

Olympische ringen als data markers

Een interessant en visueel aantrekkelijk experiment van creatief Gustavo Sousa. In een korte animatie van iets meer...

Jong geleerd, oud gedaan: wanneer piekt een creatief?

In mijn ervaring is er één ding gebleken: "creativiteit kent geen tijd". Of althans, het kan geen klok kijken,...

Een mensenleven in kaart dankzij 6 maanden mobiele telefoon gebruik

In 2006 nam de Europese Unie een nieuwe wet aan die providers van mobiele telefonie verplicht om een hele berg...

Een race in de tijd

Een schitterende animatie van The New York Times maakt het op beeldende wijze duidelijk hoe de gouden medailles op...